Księgi rachunkowe
W skład prowadzenia ksiąg rachunkowych wchodzą następujące usługi:
- tworzenie Planu kont, indywidualnie dopasowanego do potrzeb firmy
- tworzenie polityki rachunkowości
- sprawdzanie dokumentów pod względem formalnym i rachunkowym
- uzgadnianie kont rozrachunkowych oraz monitoring płatności
- prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
- wraz z miesięcznym naliczaniem amortyzacji
- prowadzenie ewidencji wyposażenia
zobacz wszystkie
- sporządzanie deklaracji i rozliczeń w zakresie podatku dochodowego (CIT) oraz podatku od towarów i usług (VAT)
- sporządzanie bilansów, rachunków zysków i strat, przepływów kapitałów pieniężnych, zestawień zmian w funduszach
- sporządzanie sprawozdania rocznego, a na życzenie także sprawozdań kwartalnych i miesięcznych
- okresowe opracowanie sprawozdań dla GUS i NB
- przygotowywanie niezbędnych zestawień pomocnych w zarządzaniu jednostką dla Zarządu, Rady Nadzorczej
- konsolidacja sprawozdań finansowych
- reprezentowanie firmy przed US i ZUS
- doradztwo w zakresie optymalizacji podatkowej
- prowadzenie symulacji finansowych
- analizy finansowe, stanowiące podstawę działań handlowych firmy oraz interpretacja analiz
- prowadzenie bieżącej analizy planu przychodów i wydatków (pod kątem kontroli budżetu)
- dostarczanie informacji na temat kondycji finansowej firmy, jej rzeczywistych źródeł uzyskiwanych przychodów oraz ponoszonych kosztów, a także stanu bieżących należności i zobowiązań
Podatkowe księgi przychodów i rozchodów
Obsługa podmiotów rozliczających się w ramach podatkowej księgi przychodów i rozchodów obejmuje:
- weryfikację dokumentów księgowych pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym
- ewidencjonowanie zdarzeń gospodarczych w Podatkowej Księdze Przychodów i Rozchodów
- ewidencję środków trwałych wraz z miesięcznym naliczaniem amortyzacji
- ewidencję wyposażenia
- sporządzanie deklaracji i rozliczeń w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych, oraz podatku od towarów i usług (VAT oraz VAT-UE)
- sporządzenie dokumentów rejestrujących firmę w Urzędzie Skarbowym (NIP, Oświadczenie o wyborze formy opodatkowania)
- sporządzanie dokumentów płatniczych (przelewy, dowody wpłaty)
- wyjaśnienia dla zainteresowanych, dotyczące poprawności sporządzania dokumentacji rachunkowej według przepisów prawa podatkowego
- roczne rozliczenie podatku dochodowego
Ewidencje podatkowe ryczałtu ewidencjonowanego
Obsługa podmiotów rozliczających się w ramach ryczałtu ewidencjonowanego obejmuje w przypadku:
Ryczałtu z Vat:
- weryfikację dokumentów księgowych pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym
- prowadzenie ewidencji przychodów dla celów ryczałtu ewidencjonowanego
- wyliczanie zobowiązań podatkowych
- prowadzenie rejestru sprzedaży i zakupów vat
- prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych
- prowadzenie ewidencji wyposażenia
zobacz wszystkie
Ryczałtu bez Vat:
- weryfikację dokumentów księgowych pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym
- prowadzenie ewidencji przychodów dla celów ryczałtu ewidencjonowanego
- prowadzenie ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych oraz prawnych
- prowadzenie ewidencji wyposażenia
- wyliczanie zobowiązań podatkowych
Kompleksowa obsługa kadrowo-płacowa
W zakresie prowadzenia obsługi kadrowo-płacowej wykonujemy następujące czynności:
- prowadzimy pełną dokumentację kadrową, wraz z aktami osobowymi
- sporządzamy listy płac
- sporządzamy oraz dostarczamy do ZUS i US obowiązkowe deklaracje i rozliczenia
- sporządzamy dokumenty i rozliczenia przeznaczone dla pracowników
- informujemy o zmianach przepisów z zakresu obsługi kadrowej
- przygotowujemy zeznania roczne: PIT28, PIT37, PIT36, PIT36L, PIT38 wraz z załącznikami
- sporządzamy rozliczenia VZM
- prowadzimy ewidencję pracowników (kartoteka wynagrodzeń, kartoteka podatkowa, kartoteka zasiłkowa, kartoteka urlopowa)
zobacz wszystkie
- sporządzamy dokumenty podstawowe (umowa o pracę, umowa zlecenia, wypowiedzenie umowy o pracę, świadectwo pracy, zaświadczenie o wynagrodzeniu) oraz zapewniamy organizację szkoleń BHP i PPOŻ dla osób nowo zatrudnionych
- sporządzamy deklaracje podatkowe i informacje o wynagrodzeniach i przekazujemy je do Urzędu Skarbowego oraz pracownikom
- sporządzamy dokumenty płatnicze (przelewy podatków od wynagrodzeń)
- sporządzamy dokumenty rejestrujące firmę i pracowników w ZUS
- sporządzamy deklaracje i raporty (DRA, RNA, RCX, RSA, RZA) oraz przekazujemy je do poszczególnych oddziałów ZUS
- sporządzamy dokumenty płatnicze (przelewy składek)
- sporządzamy zaświadczenia pracodawcy o wysokości wynagrodzeń dla celów ustalenia zasiłków (chorobowego, macierzyńskiego, wychowawczego)